3. oktober 2023

Professor Tor Biering-Sørensen har modtaget Erhoff Fondens Talentpris 2023

PRIS

Erhoff Fondens Talentpris tildeles en særdeles talentfuld forsker under 40 år med omfattende og originale videnskabelige bidrag til sit biomedicinske forskningsfelt.

Tor modtager Erhoffs Talentpris

Tor Biering-Sørensen leder Center for Translational Cardiology and Pragmatic Randomized Trials, der er oprettet i et samarbejde mellem Biomedicinsk Institut og Herlev og Gentofte Hospital. Centeret er oprettet for at teste nye forskningsmetoder med potentielt positive effekter til gavn for patienterne. Visionen for forskningen er at udvikle behandlinger, som på lang sigt vil forkorte afstanden mellem forskning og implementering af nye behandlinger på hospitalernes sengeafsnit i forhold til, hvad den er i dag.

Tor og hans hold står bl. a. bag DANFLU, en række studier der, med hjælp fra de danske nationale helbredsregistre, har til formål at undersøge effekten af at give en højere dosis af den årlige influenzavaccine til personer over 65 år.

Du kan læse mere om deres arbejde her.

Prisen blev tildelt Tor d. 28. september. Erhoff Fonden har udsendt følgende motivering for tildeling af Talentprisen:

Professor Tor Biering-Sørensen er en talentfuld, innovativ og særdeles produktiv ung forsker, der siden studietiden har haft et fokus på at anvende nye billed-dannende teknologier til at bedre diagnose, behandling og prognose af mennesker i høj risiko for at udvikle kronisk hjertesygdom. Hans forskning er forbilledlig og har motiveret andre unge forskere til at bruge deres evner inden for samme forskningsfelt.

Vi ønsker Tor stort tillykke med prisen og glæder os til at følge hans videre arbejde.