1. maj 2019

Lektor Cathrine Ørskov bliver institutleder på BMI

NYT PÅ INSTITUTTET

Efter et lille år som konstitueret institutleder træder lektor Cathrine Ørskov nu fuldgyldigt ind i rollen som leder af Biomedicinsk Institut pr. 1. maj.

Cathrine Ørskov glæder sig til at bevare alt det gode på instituttet, sætte en bæredygtig kurs og sikre at alle medarbejdere trives som del af et universitet, der forandrer sig hastigt.

"På BMI har vi lige nu fokus på at udvikle os sammen med resten af universitetet, så vi også på den lange bane har, hvad der skal til for at være et stærkt institut. Det betyder blandt andet, at vi skal fastholde og tiltrække talent. Vi er i gang med et generationsskifte på instituttet, hvor vi skal ud at finde de rigtige unge mennesker, der kan bidrage med fremragende forskning og undervisning, der komplementerer vores hold", fortæller Cathrine Ørskov.

Cathrine Ørskov, der har ledererfaringer fra Novo Nordisk A/S, ser det som en fordel af have været konstitueret institutleder i en periode:

"Det er en stor forandring at gå fra den akademiske verden til den administrative. Jeg ser min rolle som en indirekte måde at bidrage til forskningen og undervisningen. Jeg kommer ikke selv til at forske og undervise, men jeg kommer til at lægge rammerne for det, instituttet gør. Og det glæder jeg mig til", fortæller hun.

Også dekan Ulla Wewer ser frem til Cathrine Ørskovs indsats som institutleder:

"Jeg kender allerede Cathrine for din gode indsats hun har gjort mens hun har været konstitueret. Nu ser jeg frem til at fortsætte det gode samarbejde".

Cathrine Ørskov har siden 2016 været forsker og underviser på BMI inden for endokrinologi og metabolisme. Siden 1. august 2018, hvor Bente Stallknecht stoppede på posten, har hun været konstitueret institutleder.